More hype than an Origami? Yeah, that’s On10.net

On10.net is on Digg already. Hot diggity.

I’d hype up this sucker, but it’s not gonna need my help. Can you name why? I have at least five reasons.

1) Talent. Onscreen you’ll see some TechTV types. On, no, Molly, that’s no objectification.
2) Formats. Check out the video formats!
3) Standards. View source!
4) Fun. Designed and debugged by a dev team that plays Xbox 360 together.
5) Design. Who approved this sucker at Microsoft? Have the branding police been contacted? ;-)

Congrats to the 10 team. I’m very honored to work with you all.

It’s a new site for technology enthusiasts.

What do you think?

Update: Looks like the site is still being replicated to the servers and they are still doing performance tuning on the site. So, it might be a bit wonky, particularly now that it’s getting hammered by Digg users.

Update 2: There’s a video I did of the Dev team of 10 on Channel 9 (did you see how they hooked Xbox gamertags into this?) where they talk about some of the AJAXy stuff they built (all on .NET 2.0, and all in less than a month — proves you can build a site very quickly with a small team on .NET 2.0). Jeff Sandquist has a post about it up on his blog. Joe Wilcox says “it’s just PR” but then says “Jeff and his team have done a commendable job.” Don’t worry, no one in the PR team was hurt in 10′s development! :-)

135 thoughts on “More hype than an Origami? Yeah, that’s On10.net

  1. Pingback: freitasm
  2. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  3. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  4. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  5. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  6. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  7. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  8. BTW, since this “Origami” frob is just a windows PC, it will run iTunes, won’t it?

    Food for thought.

  9. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  10. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  11. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  12. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  13. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  14. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  15. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

  16. Vegas is the biggest steaming pile of crap in the history of NLE.

    I beg to differ (Ulead takes that spot). And knowing tons of pros and studio guys that aren’t Sony shrills, that are biggie Vegas fans…well. But I use all. No wars, the focus is on the CRAFT, not the toolset, the days of ‘shop talk wars’ are long over. What you use? Canopus? Just curious, I am not going to start a ‘Mac vs Windows-like’ war, always interested in what others think, and the reasoning behind.

    But you really didn’t expect me to reco Avid Xpress Pro HD or Pinnacle Liquid to a blogger podcaster gishy-gushy whatnot now didyah? :)

    Avid – Broadcast arrogant big dog, but modular $.
    Adobe Premiere – Nice, but too trapped in the Photoshop zone.
    FCP – Loveable and a joy, but has it’s annonying quirks.
    Vegas – too generic consumerish, but most flexible and quick (imho). Needs interface and HDV work, and the trimmer is quirky as heck.

Comments are closed.