New Firefox update ain’t working here

Drat, I loaded up the new Firefox update, released yesterday, on my old XP machine and first it crashed several times on just the first few Web pages (if a browser crashes when you open TechMeme you know something is nutty). Now Firefox isn’t opening at all. I’d avoid this update until more people test it.

UPDATE: Looks like it is some sort of interaction thing with Google’s Web Accelerator. I removed that and Firefox started working again. I’ll work with the Firefox team to figure out what’s at fault here.

68 thoughts on “New Firefox update ain’t working here

  1. I just downloaded the update and it won’t even start. I get this:

    We’re Sorry

    Firefox had a problem and crashed. We’ll try to restore your tabs and windows when it restarts.

    Tried a few times and… nothing.

    I don’t have google accelerator either.

  2. I just downloaded the update and it won’t even start. I get this:

    We’re Sorry

    Firefox had a problem and crashed. We’ll try to restore your tabs and windows when it restarts.

    Tried a few times and… nothing.

    I don’t have google accelerator either.

  3. I also downloaded the update and this is what I am getting.

    Unable to connect

    Firefox can’t establish a connection to the server at sympatico.msn.ca.

    * The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
    moments.

    * If you are unable to load any pages, check your computer’s network
    connection.

    * If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
    that Firefox is permitted to access the Web.

    I do not have google accelator.

  4. I also downloaded the update and this is what I am getting.

    Unable to connect

    Firefox can’t establish a connection to the server at sympatico.msn.ca.

    * The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few
    moments.

    * If you are unable to load any pages, check your computer’s network
    connection.

    * If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure
    that Firefox is permitted to access the Web.

    I do not have google accelator.

  5. One issue I’ve had is after having updated Firefox the installation can’t complete successfully and I get the message that one or more files could not be updated. The issue in my case was a program called Aqua dock which is a Mac-like application doc for windows. After Ctrl>Alt>Del and going to processes, simply close down Aqua Dock and try re-installing Firefox.
    Worked for me, anyways…Cheers.

  6. One issue I’ve had is after having updated Firefox the installation can’t complete successfully and I get the message that one or more files could not be updated. The issue in my case was a program called Aqua dock which is a Mac-like application doc for windows. After Ctrl>Alt>Del and going to processes, simply close down Aqua Dock and try re-installing Firefox.
    Worked for me, anyways…Cheers.

  7. Sorry, but this is not a problem unique to Firefox.

    This is a Windows XP issue, and I too have the same problem with both Firefox and Adobe Pro when they try to install updates in the background.

    I get the exact same error with both of them.

    I have contacted Adobe about the problem and they pointed me to many MS Tech Notes about the problem.

    If you search the web then you’ll find many other people have the same problem with Firefox, Adobe, and many other apps under XP.

    I still haven’t found what files or folders don’t haven’t the correct permissions, but when I do, I’m gonna kill something………..

    Ray.

  8. Sorry, but this is not a problem unique to Firefox.

    This is a Windows XP issue, and I too have the same problem with both Firefox and Adobe Pro when they try to install updates in the background.

    I get the exact same error with both of them.

    I have contacted Adobe about the problem and they pointed me to many MS Tech Notes about the problem.

    If you search the web then you’ll find many other people have the same problem with Firefox, Adobe, and many other apps under XP.

    I still haven’t found what files or folders don’t haven’t the correct permissions, but when I do, I’m gonna kill something………..

    Ray.

  9. Pissed I am.
    So, the last two updates Firefox downloaded in the background persistantly crashed (writing to you on IE). This is unbelievable. Didn’t they test the damn thing?

    So, to get 2.0.0.7 installed, FINALLY, I went to add and remove programs (Windows XP -> Control Panel) and deleted the older version of FF. Then 2.0.0.7 installed… until today with another flippin’ update giving the same error: One or more files could not be updated. Please make sure that all other applications are closed and that you have permission to modify files, and then restart FireFox and try again.
    Of course this is bologna because I am the one and only user and admin on my home system (same error as last update).

    I hope the developers of FireFox get their shit together. I’m a CIS major at the university. I can only imagine my Mom facing this problem and the undo stress.

  10. Pissed I am.
    So, the last two updates Firefox downloaded in the background persistantly crashed (writing to you on IE). This is unbelievable. Didn’t they test the damn thing?

    So, to get 2.0.0.7 installed, FINALLY, I went to add and remove programs (Windows XP -> Control Panel) and deleted the older version of FF. Then 2.0.0.7 installed… until today with another flippin’ update giving the same error: One or more files could not be updated. Please make sure that all other applications are closed and that you have permission to modify files, and then restart FireFox and try again.
    Of course this is bologna because I am the one and only user and admin on my home system (same error as last update).

    I hope the developers of FireFox get their shit together. I’m a CIS major at the university. I can only imagine my Mom facing this problem and the undo stress.

  11. I have been using firefox since it first came around! This new update I recieved yesterday is total shit! Lets put it this way I have never ever once had any issues with firefox and loved it dearly,, but now this shit happens! quit updating the damn thing so much! Now when I goto open firefox it totally crashes my comp(restarts it). Firefox needs to do more testing on different os’s before releasing shit upgrades. Uninstalled it and using opera now and safari! They dont have any issues with restarting my pc. BTW athalon xp 3200+ asus a7n8x deluxe mobo, 1 gb hyper x ram, 200 gb hd, soundblaster live 5.1 sound card, ati radeon 9550 with ati tv wonder pro pci. It has nothing to do with the pc itself its virus and adware/spyware free. This pc works flawless and has for 3 years.

  12. I have been using firefox since it first came around! This new update I recieved yesterday is total shit! Lets put it this way I have never ever once had any issues with firefox and loved it dearly,, but now this shit happens! quit updating the damn thing so much! Now when I goto open firefox it totally crashes my comp(restarts it). Firefox needs to do more testing on different os’s before releasing shit upgrades. Uninstalled it and using opera now and safari! They dont have any issues with restarting my pc. BTW athalon xp 3200+ asus a7n8x deluxe mobo, 1 gb hyper x ram, 200 gb hd, soundblaster live 5.1 sound card, ati radeon 9550 with ati tv wonder pro pci. It has nothing to do with the pc itself its virus and adware/spyware free. This pc works flawless and has for 3 years.

  13. I did the Firfox update yesterday on my XP platform. Since the update, Firefox times out and I can’t get any pages. The error console says “Overflowing” Not sure what to do except….stop using it!

  14. I did the Firfox update yesterday on my XP platform. Since the update, Firefox times out and I can’t get any pages. The error console says “Overflowing” Not sure what to do except….stop using it!

Comments are closed.